HOME
  
FAQ's
Contact

FAQ's

Algemeen

Acties

Website/digitaal retouren invoeren


Algemeen

^ TOP

Vraag: Welke leveringscondities hanteert DPG Losse Verkoop?

Antwoord: U kunt kiezen uit twee manieren van zaken doen met DPG Losse Verkoop: de eerste en meest voorkomende is op basis van leveringen mét recht van retour. In dit geval is het risico van de geleverde kranten voor ons. Dus kranten die niet verkocht zijn, zijn voor rekening van onze afdeling. Zeker bij het opnemen van een nieuwe titel in uw assortiment is het verstandig om te starten met deze conditie. DPG Media bepaalt het aantal kranten wat u ontvangt aan de hand van uw verkopen. Deze aantallen worden wekelijks bijgestuurd, dus uw leveringen zijn altijd up-to-date. In het geval van de andere leveringsconditie, zónder recht van retour, is de inkoopprijs lager, maar ligt het risico van de geleverde kranten bij u.

^ TOP

Vraag: Wanneer wordt er bij mij bezorgd?

Antwoord:

  • Ochtendkranten: maandag tot en met vrijdag vóór 7.00 uur 's ochtends. Op zaterdag vóór 8.00 uur
  • Avondkranten: maandag tot en met vrijdag vóór 18.00 uur 's avonds. Op zaterdag vóór 13.00 uur.

^ TOP

Vraag: Wat moet ik doen als ik teveel of te weinig kranten heb ontvangen?

Antwoord: Wat als u uw kranten nog niet ontvangen heeft op de afgesproken tijd? Als u helemaal geen levering heeft gehad? Of als u te veel of juist te weinig heeft ontvangen? Neem bij dit soort manco's voor 09.30 uur contact met ons op: alle belangrijke gegevens vindt u bij contact. Te weinig kranten worden dan afgeboekt . Wij verzoeken u om deze klachten echt bij ons te melden en ze niet retour te schrijven. Alleen op deze manier kunnen wij de klachten oplossen.

^ TOP

Vraag: Wordt er bij mij nageleverd?

Antwoord: Wanneer u voor 09.30 uur contact opneemt via e-mail of telefoon, wordt er indien mogelijk een nabezorging voor u aangevraagd. Nabezorging kan niet worden gegarandeerd omdat het KCC niet altijd op hoogte kan zijn van de situatie ter plaatse. KCC stuurt dagelijks een e-mail naar de afnemers waarvoor een nabezorging is aangemaakt met de vraag of er daadwerkelijk is bezorgd.

^ TOP

Vraag: Hoe kan ik een nieuw display aanvragen?

Antwoord: Een nieuw display kunt u via e-mail bij ons aanvragen. De levertijd van een nieuw display bedraagt gemiddeld 2 weken, afhankelijk van de locatie.

^ TOP

Vraag: Hoe om te gaan met mijn waardecheques / E-vouchers?

Antwoord: De waardecheques / E-vouchers kunnen samen met het waardechequeformulier naar het Klant Contact Center worden gezonden. De bonnen/E-vouchers worden binnen 1 maand verwerkt en de vergoeding hiervan vindt u terug op daarop volgende factuur. De vergoeding van 1 waardebon/E-voucher is inkoopprijs + € 0,25.

Het waardechequenformulier kunt u hier downloaden

^ TOP

Vraag: Wanneer ontvang ik mijn maandretourlijst om mijn overgebleven kranten te noteren?

Antwoord: Als u niet digitaal met ons werkt, dan ontvangt u in de laatste week van de maand de nieuwe retourlijst voor de nieuwe maand. Mocht u deze niet ontvangen dan kunt hem hier zelf downloaden of telefonisch een nieuwe aanvragen.

^ TOP

Vraag: Waarom worden frequent mijn leveringsaantallen gewijzigd (bij leveringsconditie recht-van-retour)?

Antwoord: Indien u onder leveringsconditie recht van retour geleverd krijgt, wordt door Losse Verkoop regelmatig uw leveringsaantal bekeken. Losse Verkoop loopt zelf immers het risico van de kosten die daarvoor gemaakt worden. Op basis van verkopen in het verleden, uw retourpercentage en uitverkooppercentage, wordt het nieuwe leveringsaantal bepaald voor uw verkooppunt. Op deze manier hopen we de losse verkoopmarkt zo optimaal mogelijk te bedienen.

^ TOP

Vraag: Wat is mijn marge op een krant?

Antwoord: Uw marge is afhankelijk van uw leveringsconditie, categorie op basis van afzet en het aantal verkooppunten.

^ TOP

Vraag: Voor wanneer kan ik wijzigingen doorgeven?

Antwoord: Voor wijzigingen van leveringsaantallen, adresgegevens en andere aanpassingen van uw klantgegevens moet u rekening houden met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen.

^ TOP

Vraag: Waar vind ik mijn leveringsvoorwaarden?

Antwoord: U kunt uw leveringsvoorwaarden hier vinden.


Acties

^ TOP

Vraag: Wie bepaalt de uitzetaantallen die ik ontvang?

Antwoord: DPG Media bepaalt de uitzetaantallen die u ontvangt (aantallen worden bijgestuurd a.d.h.v. verkoopresultaten).

^ TOP

Vraag: Hoe ontvang ik de producten van DPG Media?

Antwoord: Aldipress verzorgt de logistieke invulling door levering en retourname via het krat.

^ TOP

Vraag: Hoe kan ik producten nabestellen?

Antwoord: Nabestellingen kunt u plaatsen via Aldipress. Op naleveringen na retourdatum zit geen retourrecht.

^ TOP

Vraag: Hoe worden campagnes ondersteund?

Antwoord: Voorafgaand aan iedere campagne ontvangt u uitgebreide informatie over de inhoud van de actie en POS materiaal dat u kunt gebruiken om de klant te attenderen op de campagne.

^ TOP

Vraag: Neem ik aan iedere campagne deel?

Antwoord: Per campagne wordt gekeken of uw verkooppunt wordt ingeschakeld. Dit hangt af van welke krant een campagne voert.

^ TOP

Vraag: Waar moeten de producten van DPG Media worden gepresenteerd?

Antwoord: Producten dienen bij voorkeur te worden gepresenteerd in of bij het krantenschap of andere goed zichtbare plaats in de winkel zoals, op de verkoopbalie, actietafel etc.

^ TOP

Vraag: Wat is de looptijd van een campagne?

Antwoord: De campagnes hebben een looptijd die kan variëren van enkele weken tot maanden.

^ TOP

Vraag: Ik heb een vraag over de levering van de producten, waar kan ik deze stellen?

Antwoord: Alle vragen over de lezersacties van DPG Media kunt u stellen aan de Klantedienst van Aldipress. tel.nr. 088 011 58 88 / service@aldipress.nl


Website/digitaal retouren invoeren

^ TOP

Vraag: Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Antwoord: Klik op het aanmeldscherm, onder de plek waar u uw gegevens in kunt vullen, op 'Wachtwoord vergeten?'. Vervolgens kunt u uw e-mailadres invullen. Wij sturen u dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.

^ TOP

Vraag: Ik wil inloggen, maar ik heb mijn gegevens niet of ik krijg een foutmelding.

Antwoord: Neem contact op met ons Klant Contact Center via verkoop@dpgmedia.nl.

^ TOP

Vraag: Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Antwoord: Log in via www.dpglosseverkoop.nl , u komt dan direct in uw persoonlijke pagina en verschijnen uw personalia. Indien uw gegevens niet correct zijn, kunt u deze hier wijzigen (alle grijze vakken zijn te wijzigen). Als u iets wijzigt, kunt u onderaan de pagina op de zwarte knop 'Bevestig' klikken om de wijzigingen op te slaan. Wijzigt u het e-mailadres en /of wachtwoord, dan dient u zich de volgende keer met de nieuwe gegevens aan te melden. Uw e-mailadres wordt door DPG Media gebruikt om u wekelijks te waarschuwen om uw retouren in te voeren, indien dit niet tijdig is gedaan. Naar uw e-mailadres worden ook verwijzingen van aantallenwijzigingen en acties doorgegeven, die u dan op deze website kunt lezen.

^ TOP

Vraag: Ik vul mijn retouren in en de getallen worden rood.

Antwoord: U heeft te hoge retouren ingevoerd. Controleer of uw retouren niet hoger zijn dan de geleverde kranten en probeer het nogmaals met de juiste aantallen.

^ TOP

Vraag: Ik vul mijn retouren in en ik krijg een melding dat niet alle vakjes zijn ingevuld.

Antwoord: U heeft niet alle vakjes ingevuld. In het geval van uitverkoop moet u '0' invullen ipv het vakje leeglaten.

^ TOP

Vraag: Hoeveel kranten krijg ik geleverd?

Antwoord: U kunt de aantallen die u geleverd gaat krijgen bekijken onder het tabblad 'Leverplan'. Hier ziet u een overzicht van uw leverplan voor de komende drie weken. Als u de geleverde aantallen van een titel wilt wijzigen, neem dan contact op met ons Klant Contact Center via verkoop@dpgmedia.nl.