faq
Verder naar
- Welke leveringscondities hanteert DPG Losse Verkoop?
- Wanneer wordt er bij mij bezorgd?
- Wat moet ik doen als ik teveel of te weinig kranten heb ontvangen?
- Wordt er bij mij nageleverd?
- Hoe om te gaan met mijn waardecheques / E-vouchers?
- Wanneer ontvang ik mijn maandretourlijst om mijn overgebleven kranten te noteren?
- Waarom worden frequent mijn leveringsaantallen gewijzigd (bij leveringsconditie recht-van-retour)?
- Wat is mijn marge op een krant?
- Voor wanneer kan ik wijzigingen doorgeven?
- Waar vind ik mijn leveringsvoorwaarden?
Vraag
Welke leveringscondities hanteert DPG Losse Verkoop?
Antwoord
U kunt kiezen uit twee manieren van zaken doen met DPG Losse Verkoop: de eerste en meest voorkomende is op basis van leveringen mét recht van retour. In dit geval is het risico van de geleverde kranten voor ons. Dus kranten die niet verkocht zijn, zijn voor rekening van onze afdeling. Zeker bij het opnemen van een nieuwe titel in uw assortiment is het verstandig om te starten met deze conditie. DPG Media bepaalt het aantal kranten wat u ontvangt aan de hand van uw verkopen. Deze aantallen worden wekelijks bijgestuurd, dus uw leveringen zijn altijd up-to-date. In het geval van de andere leveringsconditie, zónder recht van retour, is de inkoopprijs lager, maar ligt het risico van de geleverde kranten bij u.
Vraag
Wanneer wordt er bij mij bezorgd?
Antwoord
- Ochtendkranten: maandag tot en met vrijdag vóór 7.00 uur 's ochtends. Op zaterdag vóór 8.00 uur
- Avondkranten: maandag tot en met vrijdag vóór 18.00 uur 's avonds. Op zaterdag vóór 13.00 uur.
Vraag
Wat moet ik doen als ik teveel of te weinig kranten heb ontvangen?
Antwoord
Wat als u uw kranten nog niet ontvangen heeft op de afgesproken tijd? Als u helemaal geen levering heeft gehad? Of als u te veel of juist te weinig heeft ontvangen? Neem bij dit soort manco's voor 09.30 uur contact met ons op: alle belangrijke gegevens vindt u bij contact. Te weinig kranten worden dan afgeboekt . Wij verzoeken u om deze klachten echt bij ons te melden en ze niet retour te schrijven. Alleen op deze manier kunnen wij de klachten oplossen.
Vraag
Wordt er bij mij nageleverd?
Antwoord
Wanneer u voor 09.30 uur contact opneemt via e-mail of telefoon, wordt er indien mogelijk een nabezorging voor u aangevraagd.
Nabezorging kan niet worden gegarandeerd omdat het KCC niet altijd op hoogte kan zijn van de situatie ter plaatse. KCC stuurt dagelijks een e-mail
naar de afnemers waarvoor een nabezorging is aangemaakt met de vraag of er daadwerkelijk is bezorgd.
Vraag
Hoe kan ik een nieuw display aanvragen?
Antwoord
Een nieuw display kunt u via e-mail bij ons aanvragen. De levertijd van een nieuw display bedraagt gemiddeld 2 weken, afhankelijk van de locatie.
Vraag
Hoe om te gaan met mijn waardecheques / E-vouchers?
Antwoord
De waardecheques / E-vouchers kunnen samen met het waardechequeformulier naar het Klant Contact Center worden gezonden. De bonnen/E-vouchers worden binnen 1 maand verwerkt en de vergoeding hiervan vindt u terug op daarop volgende factuur. De vergoeding van 1 waardebon/E-voucher is inkoopprijs + € 0,25.
Het waardechequenformulier kunt u hier downloaden
Vraag
Wanneer ontvang ik mijn maandretourlijst om mijn overgebleven kranten te noteren?
Antwoord
Als u niet digitaal met ons werkt, dan ontvangt u in de laatste week van de maand de nieuwe retourlijst voor de nieuwe maand. Mocht u deze niet ontvangen dan kunt hem hier zelf downloaden of telefonisch een nieuwe aanvragen.
Vraag
Waarom worden frequent mijn leveringsaantallen gewijzigd (bij leveringsconditie recht-van-retour)?
Antwoord
Indien u onder leveringsconditie recht van retour geleverd krijgt, wordt door Losse Verkoop regelmatig uw leveringsaantal bekeken. Losse Verkoop loopt zelf immers het risico van de kosten die daarvoor gemaakt worden. Op basis van verkopen in het verleden, uw retourpercentage en uitverkooppercentage, wordt het nieuwe leveringsaantal bepaald voor uw verkooppunt. Op deze manier hopen we de losse verkoopmarkt zo optimaal mogelijk te bedienen.
Vraag
Wat is mijn marge op een krant?
Antwoord
Uw marge is afhankelijk van uw leveringsconditie, categorie op basis van afzet en het aantal verkooppunten.
Vraag
Voor wanneer kan ik wijzigingen doorgeven?
Antwoord
Voor wijzigingen van leveringsaantallen, adresgegevens en andere aanpassingen van uw klantgegevens moet u rekening houden met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen.
- Wie bepaalt de uitzetaantallen die ik ontvang?
- Hoe ontvang ik de producten van DPG Media?
- Hoe kan ik producten nabestellen?
- Hoe worden campagnes ondersteund?
- Neem ik aan iedere campagne deel?
- Waar moeten de producten van DPG Media worden gepresenteerd?
- Wat is de looptijd van een campagne?
- Ik heb een vraag over de levering van de producten, waar kan ik deze stellen?
Vraag
Wie bepaalt de uitzetaantallen die ik ontvang?
Antwoord
DPG Media bepaalt de uitzetaantallen die u ontvangt (aantallen worden bijgestuurd a.d.h.v. verkoopresultaten).
Vraag
Hoe ontvang ik de producten van DPG Media?
Antwoord
Aldipress verzorgt de logistieke invulling door levering en retourname via het krat.
Vraag
Hoe kan ik producten nabestellen?
Antwoord
Nabestellingen kunt u plaatsen via Aldipress. Op naleveringen na retourdatum zit geen retourrecht.
Vraag
Hoe worden campagnes ondersteund?
Antwoord
Voorafgaand aan iedere campagne ontvangt u uitgebreide informatie over de inhoud van de actie en POS materiaal dat u kunt gebruiken om de klant te attenderen op de campagne.
Vraag
Neem ik aan iedere campagne deel?
Antwoord
Per campagne wordt gekeken of uw verkooppunt wordt ingeschakeld. Dit hangt af van welke krant een campagne voert.
Vraag
Waar moeten de producten van DPG Media worden gepresenteerd?
Antwoord
Producten dienen bij voorkeur te worden gepresenteerd in of bij het krantenschap of andere goed zichtbare plaats in de winkel zoals, op de verkoopbalie, actietafel etc.
Vraag
Wat is de looptijd van een campagne?
Antwoord
De campagnes hebben een looptijd die kan variéren van enkele weken tot maanden.
Vraag
Ik heb een vraag over de levering van de producten, waar kan ik deze stellen?
Antwoord
Alle vragen over de lezersacties van DPG Media kunt u stellen aan de klantedienst van Aldipress. tel.nr. 088 011 58 88 / service@aldipress.nl
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
- Ik wil inloggen, maar ik heb mijn gegevens niet of ik krijg een foutmelding.
- Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
- Ik vul mijn retouren in en de getallen worden rood.
- Ik vul mijn retouren in en ik krijg een melding dat niet alle vakjes zijn ingevuld.
- Hoeveel kranten krijg ik geleverd?
Vraag
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Antwoord
Klik op het aanmeldscherm, onder de plek waar u uw gegevens in kunt vullen, op 'Wachtwoord vergeten?'. Vervolgens kunt u uw e-mailadres invullen. Wij sturen u dan een e-mail met een nieuw wachtwoord.
Vraag
Ik wil inloggen, maar ik heb mijn gegevens niet of ik krijg een foutmelding.
Antwoord
Neem contact op met ons Klant Contact Center via verkoop@dpgmedia.nl.
Vraag
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Antwoord
Log in via www.dpgplosseverkoop.nl , u komt dan direct in uw persoonlijke pagina en verschijnen uw personalia. Indien uw gegevens niet correct zijn, kunt u deze hier wijzigen (alle grijze vakken zijn te wijzigen). Als u iets wijzigt, kunt u onderaan de pagina op de zwarte knop 'Bevestig' klikken om de wijzigingen op te slaan. Wijzigt u het e-mailadres en /of wachtwoord, dan dient u zich de volgende keer met de nieuwe gegevens aan te melden. Uw e-mailadres wordt door DPG Media gebruikt om u wekelijks te waarschuwen om uw retouren in te voeren, indien dit niet tijdig is gedaan. Naar uw e-mailadres worden ook verwijzingen van aantallenwijzigingen en acties doorgegeven, die u dan op deze website kunt lezen.
Vraag
Ik vul mijn retouren in en de getallen worden rood.
Antwoord
U heeft te hoge retouren ingevoerd. Controleer of uw retouren niet hoger zijn dan de geleverde kranten en probeer het nogmaals met de juiste aantallen.
Vraag
Ik vul mijn retouren in en ik krijg een melding dat niet alle vakjes zijn ingevuld.
Antwoord
U heeft niet alle vakjes ingevuld. In het geval van uitverkoop moet u '0' invullen ipv het vakje leeglaten.
Vraag
Hoeveel kranten krijg ik geleverd?
Antwoord
U kunt de aantallen die u geleverd gaat krijgen bekijken onder het tabblad 'Leverplan'. Hier ziet u een overzicht van uw leverplan voor de komende drie weken. Als u de geleverde aantallen van een titel wilt wijzigen, neem dan contact op met ons Klant Contact Center via verkoop@dpgmedia.nl.